26 juli 2020

Mijn eettafel

Sinds het begin van de coronacrisis zit ik bijna alleen nog maar thuis, waardoor ik meer ben gaan nadenken hoe ik mijn hokje nou echt wilde inrichten. Hoog op mijn verlanglijstje stond een grotere eettafel. Gisteren werd ‘ie dan eindelijk bezorgd.

Ruim anderhalve maand geleden was ik met mijn moeder op een regenachtige dag op stap voor een nieuwe eettafel. Mijn schattige vierkante tafeltje kwam in mijn woonkamer nooit zo tot zijn recht. Hij stond altijd op een beetje een eigenaardige plaats vanwege het aansluitpunt van het licht, totdat mijn nieuwe bureau die plek op kwam eisen.

Mijn oude tafeltje.

Na wat passen en meten was ik tot de conclusie gekomen dat een tafel van 1.60 meter breed wel ongeveer het juiste formaat was. Na veel speurwerk op internet was ik een aantal tafels tegengekomen die aan alle eisen voldeden en niet te duur waren.

Natuurlijk kwam ik op de dag zelf met een hele andere tafel dan gedacht thuis (plus vier stoelen), uit een winkel waar ik nog nooit van gehoord had. Nou ja, thuiskomen… Het ding zou natuurlijk bezorgd worden. Bovendien zat er nog een levertijd van vijf weken op. Oeps… Volgens het meisje dat onze bestelling afhandelde (en bij de datum 7 mei in plaats van juni invulde) zou het meubel ergens eind juni geleverd worden.

Dat bleek inderdaad te optimistisch ingeschat. Zelfs tijdens mijn vakantie kreeg ik geen bericht vanuit Amsterdam, dus besloot ik zelf maar contact op te nemen. Ik belde op het juiste moment, want de tafel was precies die dag binnengekomen. Hij zou later in de week geleverd worden. Ik koos ervoor om ‘m maar niet op m’n verjaardag te laten bezorgen, maar de dag erna. Vanwege drukte werd het nog een dagje later. Gisteren was het dan eindelijk zover en werden de vier dozen geleverd.

Het bouwpakket.

De meubels hoefden alleen nog maar in elkaar gezet te worden. Ondanks alle IKEA-ervaring was dat nog niet zo makkelijk, ook omdat ik geen elektrische schroevendraaier had. Na twee uur zwoegen hadden m’n ma en ik de tafel dan eindelijk in elkaar gezet. De stoelen gingen na de theepauze gelukkig heel wat makkelijker. Aan het eind van de middag was dit het resultaat van onze inspanningen:

Mijn nieuwe tafel.

Reken maar dat ik er blij mee ben! Ik heb veel meer ruimte nu met het eten om m’n pannen en ovenschalen neer te zetten. En die stoelen zitten veel lekkerder dan die tuinstoelen die ik eerst had. Ook schuiven ze veel lekkerder. Nu hoeft alleen nog maar de lamp die ik voor m’n verjaardag heb gekregen boven de tafel gehangen te worden…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten