06 september 2016

Meteen aan de bak

De interne competitie bij BSG is ook weer begonnen. Eind vorig seizoen werd er bij een extra ALV besloten om de competitieopzet volledig om te gooien. Zo werd er afscheid genomen van de play-offs en het  zogenaamde keizersysteem. Nu levert iedere overwinning gewoon 5 punten op en is degene die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft verzameld kampioen. De competitie is er zodoende dus veel doorzichtiger op geworden.

Ook nieuw is het kastensysteem. De sterkste spelers zitten in groep 1 en de zwakkere spelers in groep 2. De samenstelling van de groepen zal gedurende het seizoen nog wel wat veranderen door tussentijdse promoties en degradaties, maar in grote lijnen betekent het dat ik nu elke clubavond vol aan de bak moet en dat heb ik gemerkt. Voorheen kreeg ik in de eerste ronde(s) nog wel een makkie (al kan ik me ook nog een keer herinneren dat ik tegen wijlen Leon Pliester begon), nu speelde ik meteen tegen mijn angstgegner Ruben Hilhorst. Met zwart nog wel. Kennelijk vond Bert Arp het leuk om de hoogstgeplaatste spelers allemaal met zwart te laten spelen, want ook FM Henk en mijn makkers van het tweede speelden met die kleur. In de tweede groep was het niet anders. Het regende dus 0-1’tjes in het Denksportcentrum. De meeste partijen waren ook vrij gauw voorbij en dus verzamelde zich een steeds grotere menigte om mijn bord heen. Want spannend was het. Een moeilijk eindspel, vliegende tijdnood… Het publiek keek ademloos toe.

De partij wordt mede mogelijk gemaakt door TuxTown Chessgame-Replayer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten